2011. február 4., péntek

Osztályképek (2009. január 15 - 26.)



Leginkább az a tragikus, hogy az ember azt hiszi: minden örök az életében. Aztán mikor vissza kell nézi... - csodálkozunk - ...a múlt, elmúlt.
Aztán azt hiszed, hogy amiben vagy "na, az-az örök" ...aztán az is múlt lesz ...körforgás...csak a teremtő örök.

Annyi osztályképet láttam... mindegyik színes, amikor készül... s mindegyik elfeketedik idővel... emberek vannak rajta, ismerősök, barátok, emlékek... kicsit olyan mint egy temető, emlékek temetője. Ha nem veszed elő, nem is létezik.

Az első osztályképem "tán" 1990-ből van... olyan kicsi voltam - ha azt nézem, hogy 6 évre rá kemény döntést hoztam, s hazaszöktem... Hónapokig gyűjtöttem a pénzt, az utolsó fillér is arany volt nekem... minden egyes apró: egy-egy ki nem mondott ima. Éppen '96-ban - akkor kezdődött minden - akkor január végén a legelső Vásárhelyi buszon jegyet vettem a Népstadionban... s ültem türelmesen... vártam az indulást. Ceglédig ismertem már az utat... pár hónappal előtte gyalog is megtettem egy szép nap, de elfogyott az összes élelmem, s visszafordultam...

Budapest nem engedett könnyen...de a láncát ledobtam...
Istenem, hány ember veszi önként magára ezen láncokat... s más láncokat is... csak mert gyávák vagyunk...

Vajon... nézed a régi képen a többiek között magadat. Milyen terveid voltak akkor... s mi lett? Mit gondoltál akkor az életről... -vagy- de jó volt akkor Istenem, semmi gondom nem volt...

Emlékek...fura....ha minden nap készülne egy ilyen osztálykép, vagy valamiféle csoportkép, s naponta nézegetnéd őket ... látnád, mint változik a környezeted, s te magad is... kis lépésekben... mert az élet kis lépésekből áll... mint mikor lapozol egyet a könyvben, mint mikor először fogod meg valaki kezét, mint mikor találkozik a tekintet, és megelőz ezer fölösleges szót... és helyettesít számtalan érzést, mit szavakba foglalva úgy sem mondhatnánk ki.

Nem tudhatjuk mit hoz a holnap, nem is kell tudnunk... de éreznünk kell, milyen napokat élünk meg.
Nem éjfélkor érzi az ember a különbséget - tegnap és ma között - ...nem is délben...

http://magyarosiarpad.hu/naplom.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése