2010. április 30., péntek

AMIÓTA…


Amióta a fiamat meggyilkolták, álmaimban nem tudok repülni.

Mit jelent az, ha valaki álmában repülni tud?

A népi bölcsesség szerint: hosszú élete lesz.
A pszichológus szerint: a repülés a lélek szárnyalása oda, ahol nincsenek terhek, és könnyű minden.

Azelőtt - álmaimban - mielőtt még valami „rossz” történhetett volna velem, egyszerűen felrepültem, elrepültem. Így mindig sikerült is elmenekülni a „rossz” elől, gyerekkorom óta. Mindig. Soha nem értek utol, soha nem zuhantam le. Legfeljebb csak felébredtem.

Mostanában másznom kell keserves fáradtsággal magasra, még magasabbra, hogy megóvjam magam. De néha mégis majdnem elkap a „rossz”.

Eddig mindig sikerült felébredni. Eddig…

A valóságban azonban - ébredés után - egy sokkal nagyobb „rossz” vár!
Ami elől nem tudok elrepülni, nem tudom magamat megóvni.
Ébredés után a „rossz” azonnal elkap, és a pillanat törtrésze alatt maga alá gyűr.

Az álom sokkal jobb, mint a valóság: ott találkozhatok, beszélhetek vele, mintha mi sem történt volna! Mintha meg sem történt volna a hihetetlen borzalom!
…………………….
Nyolc hónap után először tudatosult álmomban, hogy meghalt.
De…legalább ismét visszajött, és beszélni is tudtam hozzá…élt…

Nagyon sírtam.

Kimondhatatlan szeretettel fogta a két tenyerébe a kezem, és csókolta, csókolta…mintegy bocsánatkérőn…
Nem szólt semmit…de a keze valószerűtlenül fehér volt, és hideg…jéghideg…

Zokogva ébredtem, és azonnal ott termett a borzalom, a „rossz”…

Egy éve számomra a „soha” és az „örökké” is valós értelmet nyert…

2010. 04. 30.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése