2010. május 9., vasárnap

Iskola, diploma, jövő (2008. június 15 - 19.)



Ha a főiskolára gondolok, arcok, szavak jutnak eszembe...és a gyermekek végtelen szeretete, no meg a sok pozitív energia, ami árad belőlük. Valamiért szerettek, talán mert leguggoltam, és úgy beszéltem velük...őszintén...ennek vége már.

Volt egy államvizsga is...ma is elmennék, ha kellene, se több se kevesebb nem lettem, azt tudom csak, hogy a pedagógus személyisége fontosabb, mint akármilyen módszer...és azt, hogy mindig a gyermek javára kell dönteni, nem nyers tudást kell adni nekik, nem is pontokat, hanem vágyat arra, hogy akarjon kutatni, tudni.

Nem csak a tanáraim szerettem...a társaimat is, a portásokat, a takarítókat, a "téemkásokat" de a falakat is. A TMK jelentése: tervszerű megelőző karbantartás. Sokan nem tudják ezt sem...mást sem... Istenem, legalább egy kicsit izgultam volna...legalább egy percet...talán majd a következő államvizsgán...mert lesz következő. Lennie kell.

Hogyan tovább...? ...nem tudom, ma nem, de egy csettintésnyi idő alatt fogok dönteni...hogy, hol, hogyan, kivel, mivel...mivel most végre megint döntést kell hoznom...a következő éveimről. Még nem jöttem rá mi értelme van az életnek...de azt tudom, hogy amíg másokat akartam megfejteni, megfeledkeztem magamról, a környezetemről...bezár a megfejtés, vak, aki tudja az okát cselekedeteimnek, aki megfejt egy betűmből, mert nem látja a szememben a csillogást, nem hallja hogyan veszem a levegőt, nem látja az arcom. Én nem akarok mindent tudni! Sokan szeretik a titkokat és az ismeretlent... nem akarok minden kérdésre választ sem, néha jó egyszerűen csak "ellenni" a pillanatban, élvezni egy tapintást, egy csókot, a szerető s a féltő ölelést... Nem kaptam választ sokmindenre...nem is kellett...lesznek új kérdések, amikre szintén nem várok választ.

Hogyan tovább? "manemtudom"

Díszíts fel! Akassz rám időt, mosolyt, érintést. Szeretnék végre ünnepelni. Ülj mellém szótlanul Vigyázzunk egymásra - én tudom, hogy nagyon törékeny vagyok! (Tornay András )

http://magyarosiarpad.hu/naplom.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése